"Det är inte heroiskt att gå till jobbet sjuk"

Satt och läste "Blondinbellas" blogg, och såg detta inlägg... Hur tänker en människa som säger att folk inte borde gå till jobbet om dom är sjuka? Bella sitter och skriver lite på sin dator och tjänar in ett ANTAL tusen kronor och lever nog ett relativt bra liv. Men folk som inte har det så lätt? Som måste slita och arbeta sina 40 timmar i veckan, om inte ännu mer? Bara för att kunna försörja sig själv, och kanske sin familj med?
Dom har inte råd att vara hemma för en liten förkylning, jag går alltid till skolan även om jag är lite förkyld... Ska vi som är förkylda bli inlåsta och stanna hemma bara för att lilla Bella inte vill bli smittad?

Folk som är rädda för att bli sjuka kan stanna hemma...


"På väg hem frågade vi om jag kunde få en taxi utan att en förkyld person körde;
 - Jasså? Ja men det kanske låter lite otrevligt om jag ska skriva dit det i beställningen?
frågade tjejen i växeln på Taxi Stockholm.
- Men skriv dit ett tack då?"

Hur tänker hon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0