"Jag älskar dig.."

Igår precis innan jag gick fick jag en kommentar om inlägget att vi tar för enkelt på ordet "förlåt".
Personen i fråga sa att vi "unga" tar för enkelt på "Jag älskar dig", dom där tre små orden alla vill höra men oftast är rädda för att säga det. Menar man det, visst då ska man säga det... Men gör man inte det borde man hålla dom inne, annars är det bäddat för katastrof. Det är inte bara ett ord, "Jag älskar dig" innebär känslor, och det sårar.

När min vän sa förlåt utan att mena det blev jag bara arg, besviken och visste inte vad jag skulle tro, hade nån sagt "Jag älskar dig" utan att mena det...? Jag hade blivit jätteledsen, helt nere...
Det rör sig inte bara om ord, utan folks KÄNSLOR.

Delvis håller jag med om att vi utnyttjar "Jag älskar dig", men menar man det? What the hell... låt personen/personerna veta det... Jag kan bara säga att jag ÄLSKAR mina vänner, jag ÄLSKAR min pojkvän och jag verkligen ÄLSKAR min familj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0