"Se det från den ljusa sidan.."

Många som jag känner säger alltid att man ska se det från den ljusa sidan.
När jag helt omskakad berättade för min omgivning att mina föräldrar skulle skiljas, fick jag till svar: "Se det från den ljusa sidan..."
Som inte helt väntat följdes av "Du kommer få dubbla presenter", "Du kommer ha två rum..", "Du kommer få mer frihet" och sånt... Ursäkta? Men i mina ögon har det hänt något hemskt, visst, att mina föräldrar blir glada är väl bra?
Men jag skiter väl i presenter, rum och pengar? Det är materiella saker och står inte högt i mina ögon. Lycka går inte att köpa och det är vad jag vill ha, jag vill vara lycklig och vara nöjd med mitt liv.

Nu kommer säkert säga: "Man kan bli glad av pengar..."

Klart man KAN, men frågan är ju snarare hur länge det varar? Om jag köper en ny fin väska är jag glad i några dagar, men sen då? Ska man behöva lägga tusentals kronor på kläder och annat, bara för att få vara lite lycklig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0