Släppa taget?

Dom flesta som är runt, 18-20 pratar ju om att flytta hemmifrån, vara självständig och så. Men många tycker det är bättre hemma, bekvämare, tryggare... Visst, jag är en sån som vill flytta så snabbt jag kan, gärna långt bort och börja om på noll. Allt ska vara nytt, spännande och bara helt ensamt i början.
Få sin egna tid att tänka, göra egna val och bestämma själv...

Men dom som väljer att bo hemma länge, kan vi egentligen kritisera dom? Jag menar, dom kanske är rädda att släppa taget? Jag är ganska självständig och har klarat mig "själv" i ett antal år nu. Men frågan är ju hur man reagerar den dagen man verkligen flyttar bort. Lämnar sitt bo och flyger själv...

Om ett år tar jag studenten, vad ska man göra då? Jag har ingen aning vad jag vill, eller var, eller hur...
Det gör mig livrädd, jag har alltid haft klart för mig vad jag vill, och det har oftast blivit så. Skolan har varit min trygghet, något man alltid återvänder till.. Snart är den slut.... För alltid tillochmed!

Kommentarer
Postat av: Svante

Du lämnar verkligen en säkerhet bakom dig. Det jag saknar mest från där jag bodde tidigare är katterna och mina vänner. Men som du säger, det är ett nytt äventyr att uppleva!

2008-08-14 @ 12:44:29

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0