"Vill göra det lagligt att sprida hiv"

Ursäkta? Men hur kan det vara "lagligt"? Att medvetet smitta någon med HIV? Det är helt stört, vet faktiskt inte ens vad man ska säga, ska dom inte göra det lagligt att misshandla, att mörda? Det är väl samma sak? För tillslut för man av HIV, finns inte precis något botmedel... Nej usch, jag blir så arg! Hur tror folk att dom ska minska sjukdommar om folk som medvetet sprider det inte straffas? Pinsamt tycker jag, tänk om 50år, hur många som kommer bära på viruset om man gör det tillåtet?

"Om en hivsmittad person som är medveten om sin smitta har oskyddat sex i dag utan att upplysa sin partner om smittan, kan den personen dömas till fängelsestraff för grov misshandel."

När blir det tillåtet att misshandla folk? Om man kan dömmas till GROV misshandel för det borde det vara tillräckligt allvarligt för att inte göra det "lagligt"... Sjukt, finns inget annat är säga... Riktigt sjukt...

Läs mer här!

Kommentarer
Postat av: Olver

du är ju dum i huvet på riktigt.

2008-10-22 @ 15:43:21
URL: http://furiousug.blogspot.com/
Postat av: Malin

Om man är dum i huvudet för att man tycker att det är FEL att sprida HIV, så är jag riktigt jävla skadad och står för det, =)

2008-10-22 @ 15:52:17
URL: http://justdancee.blogg.se/
Postat av: mickis ' <3

jag hatar fan ordet hiv -.-' asso mina kompisar går runt och kallar mig hiv i skolan -.- för jag gick i bäckahagen förut (matakuten på 4:an på måndagar kl 21.00) och då sa dom en gång att man får hiv av deras gafflar och sen dess hahr mina kompisar kallat mig hiv barn :( <333

2008-10-23 @ 19:31:38
URL: http://msaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0