Vissa tjejer...

Är verkligen pinsamma, jag menar dom som beter sig som jag vet inte vad och sedan blir sura för att folk ser dom som objekt!
Såna tjejer som inte säger emot, som inte står upp för sig själva, dom som tar emot vadsomhelst och bara sväljer det, som om det inte vorde viktigt att vara en egen individ.

Jag tycker det är pinsamt när tjejer låter sig behandlas så, hur ska vi hamna jämt med män om vissa tjejer inte fattar att det är faktiskt upp till oss att fixa till jämnställdheten i Sverige? Ingen kommer ju göra det åt oss, vi måste själva kämpa och stå på oss för att komma dit vi vill... Vi kan inte sitta och ta all skit och säga "ja, okej, mjo, mja.."

Jag står nästan alltid upp för det jag tycker och jag viker mig inte bara för att någon kanske blir lite sur, har jag ett mål, då når jag det, oavsett vad. Jag låter ingen trycka ner mig, och om någon lyckas göra mig ledsen? Då biter jag ihop och kämpar hårdare, den ENDA anledningen till att jag fortfarande går i skolan och verkligen ANSTÄNGER mig, är för att folk sa att jag ALDRIG skulle klara att gå ut gymnasiet.

Jag har en lust att bevisa folk fel, men jag tar inte heller hur mycket skit som helst, och på så sätt har jag lyckats bli mer än ett objekt, mer än den dumma blondinen med stora tuttar... Sen att tjejer VILL bli sedda som objekt och beter sig som sådana är äckligt pinsamt.. Skärp er....


Kommentarer
Postat av: anita

svar; absolut! Det är ett underbart företag! :) Jag ahr ju sån tur att panduro finns som affär i stan också :p

2008-09-01 @ 19:26:20
URL: http://anitaq.blogg.se/
Postat av: Johan Widell

Håller med helt och hållet :=)

2008-09-02 @ 00:27:01
URL: http://johanwidell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback
RSS 2.0